Asociatia“PRIETENII OMULUI – UMANISM, CULTURA” a implementat în perioada 02 septembrie 2016 – 01 februarie 2017 proiectul „Sa ne cunoastem radacinile ”, finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Erasmus+, Mobilități ale tinerilor.

Activitățile schimbului de experiență a avut loc în perioada 02 noiembrie – 1o noiembrie 2016, în orasul Slatina, judetul Olt. Parteneri internationali în acest proiect au fost Community Fundation” din localitatea Lom/Bulgaria si Centrul cultural Dimitrovgrad /Serbia.

Scopul proiectului este stimularea interactiunii interculturale si cooperarii pentru 36 de tineri din mediul rural si urban din Regiunea Oltenia-Romania, Pirot / Serbia si Montana / Bulgaria.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  1.  Cresterea gradului de constientizare si de intelegere a rolului pe care tezaurul etno-cultural il are in dezvoltarea sociala si profesionala la 36 tineri din mediul rural si urban,membri ai celor 3 organizatii partenere din Slatina. Lom si Dimitrovgrad, cu varste cuprinse intre 16-21 ani, pe o perioada de 6 lunii;
  2. Dezvoltarea de instrumente si activitati ca alternative la petrecerea pentru 36 tineri din mediul rural si urban,membri ai celor 3 organizatii partenere din Slatina. Lom si Dimitrovgrad ,cu varste cuprinse intre 16-21 ani, pe o perioada de 6 lunii.
  3. Dezvoltarea sentimentului de cetatenie activa si de identitate europeana la 36 tineri din mediul rural si urban membri ai celor 3 organizatii partenere Slatina, Lom si Dimitrovgrad,cu varste cuprinse intre 16-21 ani, pe o perioada de 5 lunii.

La acest proiect au participa 36 de tineri cu vârste cuprinse între 16-21 de ani (12 bulgari, 12 romani, 12 sarbi). În primul rând am inclus pe tinerii care au provint din mediul rural, dezavantajati economic si social în rândul tinerilor „normali”, ajutându-i să se integreze fără a se simți „altfel” decât ceilalți, ajutându-i să descopere informații noi legate de ceea ce înseamnă un proiect de promovare si protejare a traditiilor si obiceiurilor, prin punerea laolalta a participantilor din mediul rural si urban, a celor 15 cu oportunitati reduse alaturi de tineri fara oportunitati reduse, cei 36 de participanti si-au dezvoltat capacitatea de interactiune si cei 15 tineri cu oportunitati reduse si-au satisfacut nevoia de includere. Astfel au invatat cum sa promoveze tezaurul etno cultural si sa il protejeze, sa atraga atentia asupra traditiilor si obiceiurilor in toate formele ei.

„Realizările“, depăsind ateptările initiale, au fost:

  • cei 36 participanti au invatat cuvinte noi,au devenit mai familiarizati din limba sarba, romana si bulgara, mai pregatiti sa promoveze diversitatea lingvistică a Uniunii Europene.
  • Centrul cultural Dimitrovgrad /Serbia au prezentat proiectul „Sa ne cunoastem radacinile“ la postul locala de televiziune, radio local si presa;
  • s-au pus in discutie idei de dezvoltare a unui proiect de parteneriat strategic pe alta tema in care sa intarim colaborarea dintre cele trei organizatii partenere

De asemenea, tinerii participanti romani, sarbi si bulgari au mai subliniat:

  • necesitatea de a dezvolta activitati de informare in Romania ,Serbia si Bulgaria despre ceea ce este conceptul de „meserii traditionale“, de valorificarea industiilor, mestesugurilor locale , produse culinare traditonale, obiective de patrimoniu cultural si istorice.
  • posibilitatea dezvoltarii unei colaborari cu Community Fundation” din localitatea Lom/Bulgaria pe alte proiecte Erasmus+ si lansate in perioada urmatoare.
  • s-a furnizat oportunitatea dezvoltării abilităţilor de lider şi a conştientizării interculturale în rândul tinerilor prin intermediul legăturilor educaţionale internaţionale şi a abordării multiculturale a activitatilor culturale.

Metodele folosite au fost cele specific educatiei non-formale, specificate in graficul de activitati realizate, avand la baza metode non-formale moderne precum: Atelierul, Jocuri de integrare, Jocuri interculturale, Dialogul, Biblioteca vie, Teatrul Labirint, Teatrul Forum, Open Cafe, Invatarea experientiala, Evaluarea propriei invatari si au fost bazate pe o abordare participativa, tinerii avand un rol activ in proiect.

 

Categories: ERASMUS+